Oszczędności działają na potencjalnych nabywców zachęcająco, z kolei koszty wywołują uczucie niepewności, nastręczając wątpliwości. Dotyczy to również kwestii instalacji LPG w pojeździe. Warto więc temat oswoić, by przekonać się, z jakimi nakładami finansowymi musi liczyć się kierowca, by móc jeździć na bardziej ekologicznym paliwie.

Ceny LPG stosunkowo stabilne

Popularność instalacji LPG nie maleje. Ze swojej decyzji o przejściu na gaz płynny kierowcy byli szczególnie zadowoleni wtedy, gdy szalały ceny benzyny, zbliżając się do niebotycznej granicy 8 zł za litr. Ceny LPG co prawda także wówczas wzrosły, ale i tak utrzymywały się na dużo niższym poziomie niż benzyny i nie spędzały snu z powiek kierowcom.

Kolejne miesiące drastycznych wahań nie przyniosły. Obecnie cena za LPG przekracza o kilkanaście groszy wartość 3 zł, choć można też trafić na stacje oferujące produkt po cenie niższej niż wspomniane 3 zł. Względna stabilność wciąż jednak zachęca kierowców, by porzucili benzynę na rzecz bardziej ekologicznego i jednocześnie ekonomicznego rozwiązania.

Koszt dla samochodu czterocylindrowego

Montaż instalacji wiąże się z kosztami, lecz przy bardziej intensywnej eksploatacji auta inwestycja zwraca się dość szybko. Zastanawiając się, jaki jest koszt instalacji LPG wtrysk bezpośredni, trzeba wziąć pod uwagę przede wszystkim rodzaj jednostki napędowej. Wielocylindrowe silniki o dużej mocy wymagają innych rozwiązań niż auta miejskie wyposażone w silnik trzy-, czterocylindrowy. Myśląc jednak o takim przeciętnym samochodzie służącym do standardowej jazdy, zakłada się, że cena za instalację zmieści się w przedziale między cztery i pół a pięć tysięcy złotych.

Bywa też, że producent instalacji LPG zapewnia długą gwarancję na produkt i dodatkowo współpracuje z licznymi warsztatami gotowymi usługę montażu zrealizować. Jakość obsługi także rzutuje na cenę. Miesięczne oszczędności rzędu od kilkuset do nawet dwóch tysięcy złotych jasno pokazują, że wydatek zwraca się bardzo szybko.