Zdrowa dieta, to dieta zbilansowana. Taka dieta musi obejmować zarówno zdrowe tłuszcze, jak również białka i węglowodany. Niby każdy o tym wie, ale wciąż znaczna większość jak ognia unika tłuszczów. A prawda jest taka, że bez nich nasz organizm nie jest w stanie funkcjonować tak, jak należy. Nie jemy też dostatecznej ilości białka. Przez obecnie panującą modę na niejedzenie mięsa, ograniczamy je do minimum. Za to zbyt dużo uwagi skupiamy na węglowodanach. Jemy za dużo pieczywa i makaronów. Jak naprawić błędy żywieniowe? Na przykład sięgając po ryby. Stanowią one doskonałe źródło białka i… zdrowych kwasów tłuszczowych. Łączą więc przyjemne z pożytecznym. Jak zalecają dietetycy – po ryby powinniśmy sięgać przynajmniej dwa razy w tygodniu. Robicie to?

Smaczny i zdrowy łosoś norweski

brzuszki-z-lososia-wedzone-180x110Wśród ryb, największą popularnością cieszy się łosoś norweski. Dzisiaj produkcja łososia jest na naprawdę wysokim poziomie, więc śmiało możemy w nim zasmakować. Ryba ta jest niezwykle wdzięczna i tak naprawdę nie potrzebuje wiele do szczęścia, żeby dobrze smakować. Najlepszy łosoś norweski to ten pieczony w folii. Dla urozmaicenia smaku, możecie skropić go sokiem z cytryny i posypać ulubionymi ziołami.

pieczony łosoś norweskiŁosoś norweski to ryba ceniona i uwielbiana na całym świecie, między innymi ze względu na wyborny smak, fantastyczny, pomarańczowo-różowy kolor mięsa, a także szlachetne pochodzenie. Nie bez znaczenia są także jego wartości odżywcze. Nie można nie wspomnieć o tym, że łosoś norweski jest cennym źródłem kwasów tłuszczowych omega 6, omega 3 i omega 63, które bardzo korzystnie wpływają na ludzki organizm. Przede wszystkim poprawiają nastrój, redukują zmęczenie i zapobiegają depresjom. Ponadto, wpływają na jakość widzenia, zmniejszają ryzyko zachorowania na chorobę Alzheimera oraz mają działanie przeciwzakrzepowe. Regulują rytm serca i obniżają poziom złego cholesterolu we krwi.

Cenne źródło witamin i minerałów

Łosoś norweski, poza kwasami tłuszczowymi, zawiera także łatwo przyswajalne białko. Jest także cennym źródłem witamin, zwłaszcza witaminy A, D i E, a także minerałów: potasu, fosforu, wapnia, selenu i cynku. Zawiera również jod, który jest pierwiastkiem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania tarczycy i wspomaga spalanie nadmiaru tłuszczu.

Tylko z zaufanego źródła

źródło: makro.pl

źródło: makro.pl

Łosoś norweski to ryba cenna pod każdym względem. Aby jednak mieć pewność, że spożywamy samo zdrowie, a nie jego podróbki, dobrze jest kupować łososia z zaufanego źródła. Osobiście mogę Wam polecić sklepy Makro. Dostępny tam łosoś norweski (sprawdź) pochodzi ze sprawdzonych hodowli norweskich. Nie tylko jest zdrowy, ale także bardzo wybornie smakuje 🙂